محبوبیت هم بین فروشندگان و هم مشتریان، جای تعجب نیست که آمازون یک شرکت چند میلیارد دلاری است. این سایت راهی آسان به فروشندگان می دهد تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان جهانی قرار دهند. شروع به کار در پلتفرم ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در این راهنما، ما شما را با نحوه فروش در آمازون ۲۰۲۳ تنها در پنج مرحله ساده آشنا خواهیم کرد. در اینجا همه چیزهایی است که برای شروع باید بدانید.
دو روش مختلف برای فروش در آمازون
دو روش مختلف برای فروش در آمازون وجود دارد، اما انحصاری نیستند. می توانید از هر دو گزینه به طور همزمان استفاده کنید. میتوانید اقلام حجیم یا سنگینتان را که کندتر حرکت میکنند، خودتان ارسال کنید در حالی که برای ارسال محصولات سبکتر و سریعتر به آمازون متکی هستید.
۱-انجام شده توسط آمازون (FBA)
FBA به این معنی است که شما محصولات خود را به انبار آمازون ارسال می کنید و زمانی که محصولی را می فروشید، آمازون آن را برای شما ارسال می کند. در این مورد یک هشدار وجود دارد – علاوه بر هزینه خدمات ماهانه خود، باید هزینه های ذخیره سازی موجودی ماهانه را نیز پرداخت کنید.
با FBA، آمازون همچنین از تمام پشتیبانی مشتری مراقبت می کند. اگر جایی برای ذخیرهسازی موجودی خود ندارید و با دادن کنترل به آمازون مشکلی ندارید، ممکن است دوست داشته باشید از FBA استفاده کنید. محصولاتی که به بهترین وجه برای FBA مناسب هستند، کوچک و سبک وزن با گردش سریع هستند.
۲-محصولات را خودتان ارسال کنید!
همچنین به عنوان تکمیل شده توسط تاجر (FBM) شناخته می شود، این بدان معنی است که شما محصولات خود را ذخیره و ارسال می کنید. شما همچنین تمام خدمات مشتری را انجام می دهید، بنابراین مهم است که سیستمی برای رسیدگی به سؤالات و هرگونه مشکلی که در مورد محصولات شما ایجاد می شود راه اندازی کنید.
فروشندگانی که محصولات حجیم یا سنگین دارند و سریع به فروش نمی رسند تمایل دارند از FBM استفاده کنند. به این ترتیب، آنها برای ذخیره یک محصول در انبار آمازون هزینه ای پرداخت نمی کنند. منطق این است که هر چه یک محصول طولانیتر در قفسه انبار آمازون بماند، به لطف هزینههای ذخیرهسازی طولانیمدت، هزینه بیشتری دارد.
شروع فروش در آمازون در ۵ مرحله:
در اینجا نحوه فروش در آمازون تنها در پنج مرحله ساده آمده است:
۱- تحقیقات بازار انجام دهید!
قبل از شروع فروش در آمازون، باید لیست محصولات محدود را بررسی کنید. برخی از دستهها، مانند جواهرات یا دیویدیها، قبل از فهرستبندی نیاز به تأیید دارند، در حالی که برخی از محصولات کاملاً محدود شدهاند. محصولات محدود معمولاً تحت نظارت فدرال هستند.
برای محدود کردن یک محصول بالقوه، به برچسب خصوصی یک محصول موفق توجه کنید. این فقط به این معنی است که سازنده برچسب شرکت شما را به محصول موجود اضافه می کند. ببینید چه محصولاتی محبوب و پرطرفدار هستند.
پس از تصمیم گیری در مورد محصول یا طاقچه محصولات، به لیست های برتر برای آنچه می خواهید بفروشید نگاه کنید. آیا رقابت زیادی وجود دارد؟ اگر همه رقابت ها ارسال Prime را ارائه می دهند، از FBA استفاده می کنند و نظرات ۴٫۵ و ۵ ستاره زیادی دارند، ممکن است رقابت چالش برانگیز باشد.
شما محصولی می خواهید که تقاضا داشته باشد اما مانع ورود کمتری داشته باشد. هنگامی که محصولی را پیدا کردید، باید یک تامین کننده دریافت کنید. مذاکره کنید و نمونه بخواهید – آخرین چیزی که می خواهید محصولی است که به راحتی می شکند یا شبیه عکس ها نیست.
پس از یافتن تامین کننده، باید هزینه هر واحد خود را محاسبه کنید. آیا حاشیه سود شما به اندازه ای بالاست که محصول شما را دوام بیاورد؟ اگر نه، ممکن است لازم باشد محصول دیگری را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، شما حاشیه کافی برای ارائه تخفیف یا کوپن دارید. ممکن است لازم باشد قبل از تصمیم گیری در مورد اولین محصول خود، آزمایش دوام را روی چندین گزینه انجام دهید.
۲- راه اندازی حساب فروشنده
برای راه اندازی حساب فروشنده، باید جزئیات زیر را در دسترس داشته باشید:
۱-شماره حساب بانکی و شماره مسیریابی
۲-کارت اعتباری
۳-شناسه ملی صادر شده توسط دولت (مانند گواهینامه رانندگی)
۴-اطلاعات مالیاتی
۵-شماره تلفن
بعد از اینکه این جزئیات را جمع آوری کردید، به مرکز فروشنده بروید و یک طرح فروش را انتخاب کنید. طرح فروش انفرادی برای کسانی که کمتر از ۴۰ واحد در ماه می فروشند بهترین است. به آن به عنوان یک برنامه پرداختی فکر کنید زیرا فقط ۰٫۹۹ دلار در هر فروش است.
طرح فروش حرفه ای برای فروشندگانی که بیش از ۴۰ واحد در ماه می فروشند و نیاز به دسترسی به گزارش ها و API های پیشرفته دارند، بهترین است. برای فروش در Launchpad یا Handmade، باید یک حساب حرفه ای داشته باشید. حرفه ای ۳۹٫۹۹ دلار در ماه هزینه می کند، بدون توجه به مبلغی که می فروشید.
۳- محصولات را اضافه کنید!
دو راه برای افزودن محصولات وجود دارد:
استفاده از فهرست موجود از یک محصول مشابه یا ایجاد یک فهرست جدید. اگر تنها فروشنده یک محصول خاص هستید، باید از یک فهرست جدید استفاده کنید.
یک فهرست شامل جزئیات زیر است:
۱-شناسه محصول (GTIN، UPC، ISBN یا EAN)
۲-SKU (واحد نگهداری سهام)
۳-قیمت، وضعیت محصول، مقدار موجود و انتخاب های حمل و نقل
۴-نام محصول، برند، دسته بندی، توضیحات و تصاویر
۵-کلمات کلیدی و عبارات جستجو
توضیحات محصول شما باید برای موتورهای جستجو (معروف به سئو) بهینه شود. تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای لیست های شما یک عنصر مهم در سئو است. ایده این است که کلمات کلیدی را به لیست خود اضافه کنید که افراد جستجو می کنند، و افزودن کلمات کلیدی نامربوط می تواند مانع دیده شدن شما شود. اگر نوشتن مناسب شما نیست، یک کپی رایتر استخدام کنید تا توضیحات محصول بهینه شده را برای شما بنویسد. می توانید کپی رایترها را در پلتفرم هایی مانند Fiverr و Upwork پیدا کنید.
به طور مشابه، تصاویر به اندازه توضیحات محصول مهم هستند. عکس ها باید دارای پس زمینه سفید و حداقل ابعاد ۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل باشند. برای لیست های با کیفیت بالا، اندازه فایل را به ۱۰۰۰ x 1000 پیکسل افزایش دهید. بسیاری از فروشندگان از یک لایت باکس برای گرفتن تصاویر محصول استفاده می کنند. در غیر این صورت، برخی از شرکت ها می توانند در صورت ارسال محصول خود، برای شما عکس بگیرند.
۴-جذب مشتری
با وجود تعداد زیادی فهرست آمازون، لیست شما باید برجسته باشد. بهترین روش برای جذب مشتری شامل قیمت گذاری، حمل و نقل و تبلیغات است.تعیین قیمت رقابتی آمازون ابزارهای فروشنده داخلی دارد که به طور خودکار فهرست شما را با قیمتی بهینه بر اساس پارامترهایی که تعیین کرده اید مجدداً قیمت گذاری می کند (به این ترتیب، شما هنوز هم سود می کنید). همچنین دارای قیمت انبوه برای جذب مشتریان آمازون بیزینس است.
سریع ارسال کنید. اگر از ارسال Amazon Prime استفاده نمی کنید، بهترین کار بعدی این است که مطمئن شوید هنگام استفاده از FBM محصولات خود را به سرعت ارسال می کنید.با لیست های حمایت شده تبلیغ کنید. هنگامی که فهرست خود را به یک فهرست حمایت شده تبدیل می کنید، در صفحات محصول و در نتایج جستجو ظاهر می شود. این تبلیغات بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) عمل می کنند. این به این معنی است که هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، چه خریدی انجام دهد چه نکند، شما پول می پردازید. این می تواند پنی باشد، یا می تواند چندین دلار برای هر کلیک هزینه داشته باشد.
۵- نظرات را دریافت کنید!
قوانین سختگیرانه ای برای مواردی که در هنگام درخواست نظر از مشتریان شما مجاز است و یا غیر مجاز وجود دارد. اگر مشوقهایی را برای مشتریان خود ایجاد کنید تا بررسی کنند، حساب شما میتواند با ممنوعیت دائمی، توقیف وجوه و حتی اقدامات قانونی مواجه شود.
کاری که می توانید انجام دهید این است:
درخواست بررسی کنید، اما برای انجام این کار غرامت، محصول رایگان، بازپرداخت یا تخفیف ارائه ندهید
برای برنامه بازبینی اولیه آمازون ثبت نام کنید، که انگیزه ای برای بازبینان برای ارائه نظرات معتبر فراهم می کند.
فقط به این دلیل که می بینید فروشنده دیگری در آمازون این کار را انجام می دهد، به این معنی نیست که مشکلی ندارد. ارزش این را ندارد که گرفتار شوید و حساب فروشنده خود را از دست بدهید.
مطالب مرتبط: